Hogyan szalasztod el a vevőidet a saját weboldaladon?

5 gyakori hiba, amit a kisvállalkozók elkövetnek a honlapjukon

Egy weboldal olyan, mint egy kirakat: vagy vonzza a nézelődőket, vagy elijeszti őket. Ráadásul 0-24-ben dolgozik helyetted. De vajon tényleg dolgozik is, vagy csak ott ücsörög a neten, eredmények nélkül? Ebben a cikkben megmutatjuk az 5 leggyakoribb hibát, amit kisvállalkozók el szoktak követni, és amikkel szinte biztosan vevőktől és ezáltal bevételtől esnek el.

1. Lassú, mint a csiga

Ha a weboldalad több mint 3 másodperc alatt tölt be, az emberek egy része egyszerűen továbblép. Az online világban mindenki türelmetlen. A lassú oldal nemcsak a látogatóidat riasztja el, de a Google-t is: a kereső alacsonyabb helyezést ad a lassabb oldalaknak.

Tipp: Képtömörítés, gyors tárhely, minimalizált kód. Egy profi webfejlesztő vagy webstudio segíthet optimalizálni.

2. Nincs mobilra optimalizálva

A látogatóid 70-80%-a mobilról érkezik. Ha az oldalad mobilon „szétesik”, pici betűkkel, elcsúszott gombokkal jelenik meg, nem látszanak, nem működnek bizonyos funkciók, az olyan, mintha egy papír szórólapot adnál a kezükbe, amin nem látszik a telefonszámod.

Tipp: A reszponzív, tehát minden készüléken megjelenő és működő design ma már alap. Ha a te oldalad nem ilyen, ideje lépni. Itt tudsz nekünk írni, ingyenesen átnézzük a weboldaladat, és javaslatokat adunk a hibák javítására.

3. Nem derül ki rögtön, mivel foglalkozol

A látogatód 3-5 másodperc alatt eldönti, marad-e. Ha nem tudja azonnal, hogy mit csinálsz, kinek, és hol, akkor inkább továbbáll. Ne rejtőzködj, ne írj regényt. Legyen ott nagy betűkkel: KI VAGY, MIT AJÁNLASZ, KINEK.

Tipp: Helyezz el egy erős, egyértelmű főcímet a nyitóoldal tetejére. Pl.: „Manikűr és gél lakkozás Budafokon – igényesen, gyors időponttal, minőségi alapanyagokkal.”

4. Hiányzik a cselekvésre ösztönzés (CTA=call-to-action)

Oké, tetszik neki amit lát – de mit tegyen? Ha nincs ott egy gomb, egy telefonszám, egy árajánlatkérő űrlap, akkor lehet, hogy simán továbblép. Vezesd a felhasználót, ügyesen.

Tipp: Legyen minden oldalon valami CTA. „Kérj visszahívást”, „Időpontfoglalás most”, „Ajánlatkérés 1 perc alatt”.

5. Elavult tartalom, néhány szavas aloldalak

A Google a friss, értékes tartalmat szereti. Ha az oldaladon utoljára 2021-ben volt frissítés, az olyan, mintha egy poros kirakattal szeretnéd a vevőidet becsalogatni. Emellett a felhasználók is hamar otthagyják az olyan lapokat, ahol alig van információ.

Tipp: Legyen rendszeresen frissített blogod, tölts fel referenciákat, válaszolj a gyakori kérdésekre, bővítsd az oldal tartalmát. Itt írtunk arról, hogy hogyan írj SEO-barát blogbejegyzéseket.

Összefoglalás

Egy weboldal lehet egyszerű és letisztult, de ha nem érthető, nem gyors, nem mobilbarát, nem irányítja a felhasználót, és nem frissül, akkor nem fog hozni neked ügyfelet. Ezeket a hibákat könnyű felismerni és javítani, ha tudod, mit keress.

Ha szeretnél egy olyan oldalt, ami valóban dolgozik helyetted, segítünk szívesen. Vedd fel velünk a kapcsolatot a webstudio22.hu oldalon!