A hírlevelezés egy komoly fegyvertényező lehet egy vállalkozás mindennapjaiban. Kommunikálni, edukálni és akár értékesíteni is lehet rajta keresztül. Viszont az elmúlt években a levélszolgáltatók komoly szabályozás szerint rendszerezik az emaileket. A két nagy levelező óriás a Gmail és a Yahoo 2024 februárjától szigorítja a szabályzatait és jelentős mértékben korlátozzák a nem hitelesített e-mail címről érkező levelek célba érését. Azok az e-mailek, amik nem hitelesített címről érkeznek, nem felelnek meg a szigorított DKIM– (DomainKeys Identified Mail) beállításoknak, ezért elképzelhető, hogy nem érkeznek meg a címzetthez!
TL:DR (TLDR (vagy TL;DR) az angol „too long, did’t read” rövidítése, magyar jelentése „túl hosszú, nem olvastam el”
Forrás: https://lexiq.hu)
- 2024-ben változás következik be az e-mailek kézbesíthetőségében
- Az e-maileknek hitelesített domainről kell származniuk
- A szabályozások lényege, hogy minél kevesebb legyen a spam és a címzetthez csak a megbízható feladók levelei érkezzenek meg
Részletesebben
A Google hivatalos bejegyzését itt tudod elolvasni: https://blog.google/products/gmail/gmail-security-authentication-spam-protection/
Az e-mail feladóira vonatkozó technikai információk Google-nél: https://support.google.com/a/answer/81126
Yahoo: https://senders.yahooinc.com/best-practices/
Ezek a beállítások elég fontosak. Ha hírlevelezel, érdemes mielőbb elvégezni a javasolt módosításokat, ha a következő levelezőrendszer címekre küldesz levelet (azaz van olyan e-mail cím a listádon, amik ezeket tartalmazzák): Gmail, Google Workspaces cím, Googlemail, Yahoo.
Emellett fontos megjegyezni, hogy hírlevelet, vagy marketingcélú levelet, nem érdemes saját Gmailes címről küldeni (pl: cegedneve@gmail.com), mert büntethet érte a Google azzal, hogy nem éri el a címzetett.
Marketing és tömeges levelet mindig saját domaines címről küldjünk, amelyek megfelelően vannak beállítva, azaz: a domaint ellenőrizni kell SPF, DKIM és DMARC beállításával.
Na de mik ezek?
SPF (Sender Policy Framework) – Ezt képzeld el úgy, hogy a te és a címzett IP címe kedvelik egymást és örömmel veszik a leveled.
DKIM (DomainKeys Identified Mail) – Ez a protokoll lesz az, ami ellenőrzi, hogy a domain, amiről a leveled küldöd, megbízható, nem pedig valami spam.
DMARC (Domain-Based Message Authentication, Reporting and Conformance) – A DMARC egy DKIM-en és SPF-en alapuló hitelesítési módszer. A DMARC irányelvei fogják megmondani a címzett e-mail szolgáltatójának, hogy ez nem egy adathalász spam e-mail. Így nyugodtan kerülhet elsődleges fülre.
Hogyan állítsam be az SPF DKIM és DMARC rekordokat?
Ha a két népszerű hírlevélküldő rendszer – Mailchimp és Mailerlite – közül valamelyiket használod (vagy bármilyen más tömeges email küldésére alkalmas szoftvert), akkor ezek a módosítások téged is érintenek. Amennyiben azt szeretnéd, hogy a leveleid továbbra is célba érjenek, mindenképpen végezd el a szükséges lépéseket.
Amennyiben a szükséges követelményeknek nem teszünk eleget, a levelek valószínűleg a SPAM mappában fognak landolni.
Mint mindig, most is itt vagyunk! Kérd segítségünket, ha nagyobb esélyt szeretnél adni a hírleveleidnek!
Ha magad próbálkoznál:
Mailerlite:
Szöveges segédlet:https://www.mailerlite.com/help/how-to-verify-and-authenticate-your-domain
videós segédlet: https://www.youtube.com/watch?v=pzntOd1IBoQ
Mailchimp:
Szöveges leírás: https://mailchimp.com/help/set-up-email-domain-authentication/
További hasznos tanácsok
- Mindenképpen biztosítsd a hírleveleidben a leiratkozási lehetőséget egy kattintással, de kérd meg a leiratkozót, hogy NE jelölje SPAM-ként a levelet
- Vigyél rendszert a küldésbe: legyenek fix időpontok, hogy mikor érkeznek a levelek (pl. minden kedd délelőtt, vagy minden hónap 6-án)
- Buzdítsd az olvasót, hogy válaszoljon a leveledre
- Kérd meg, hogy vegyenek fel a címlistába
- Ha mégis a promóciók mappába kerül, kérd meg őket, hogy helyezzék át az elsődleges fülre
Összefoglalás
A Google és a Yahoo új e-mail szabványai 2024 februárjától lépnek életbe. Mindenkinek, aki tömegesen küld e-maileket személyes Google és Yahoo fiókokban, különösen azoknak, akik 1 napon belül akár több mint 5000 e-mailt küldenek, speciális hitelesítési protokollokat (SPF, DKIM, DMARC) kell alkalmazniuk.
Ezenkívül biztosítani kell az egykattintásos leiratkozási linket, és a levélszemét arányát 0,1% és 0,3% között kell tartani.
Kérdésed van?
Remélem, tudtam segíteni! Ha van kérdésed a témával kapcsolatban, keress bátran!
Csabi