Az előző cikkünkben a web rövid történetével és fejlődésével foglalkoztunk, most pedig megmutatjuk a világháló szupersztárjait.
Legyen szó az oldal funkciójáról, a könnyű használatról, a megjelenésről, egyes webhelyeknek mindig több látogatója lesz, mint másoknak. A Semrush forgalomelemzési jelentése szerint ez a 11 legnépszerűbb webhely az interneten.
#1 Google.com – 15,63 milliárd látogatás havonta
A keresőmotorok világában a Google az abszolút bajnok. Ez messze a legnépszerűbb keresőmotor mind az asztali, mind a mobilfelhasználók körében, akik elsősorban az interneten keresnek releváns tartalmakat.
Mobil platform: 8,76 milliárd látogató
Asztali gép: 6,87 milliárd látogató
Átlagos oldalmegtekintés: 6,9 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 24 perc alkalmanként
#2 YouTube.com – 4,11 milliárd látogatás havonta
A YouTube nemcsak a legnépszerűbb videómegosztó platform, hanem az egyik leglátogatottabb webhely az interneten – hosszú utat tett meg a 2005-ös alapítása óta.
Ellentétben az aranyérmessel, a YouTube.com népszerűbb az asztali számítógépes felhasználók körében.
Mobil platform: 798,39 millió látogató (20,03%)
Asztali gép: 3,19 milliárd látogató (79,97%)
Átlagos oldalmegtekintés: 3,2 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 30 perc alkalmanként
#3 Facebook.com – 3,36 milliárd látogatás havonta
A közösségi média platformok népszerűsége töretlen. Szinte mindenkinek van legalább egy profilja a népszerű közösségi oldalak valamelyikén és a legnépszerűbb ezek közül a Facebook.
Mobil platform: 2,25 milliárd látogató (59,83%)
Asztali gép: 1,51 milliárd látogató (40,17%)
Átlagos oldalmegtekintés: 5,6 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 23 perc alkalmanként
#4 Amazon.com – 2,69 milliárd látogatás havonta
Az Amazon kis irodai projektként indult, és lassan a világ legnagyobb e-kereskedelmi webhelyévé nőtte ki magát. Az évek során az Amazon sikeresen belépett más piacokra, például a videó streamingre, a felhő alapú szolgáltatásokra és az e-könyvekre.
Mobil platform: 1,53 milliárd látogató (43,25%)
Asztali gép: 2,01 milliárd látogató (56,75%)
Átlagos oldalmegtekintés: 7,5 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 13 perc alkalmanként
#5 Yahoo.com – 1,50 milliárd látogatás havonta
A Yahoo.com veterán az internetszolgáltatók világában. Leginkább az online keresőről és az e-mail szolgáltatásáról híres. A Yahoo.com határozottan népszerűbb a mobilfelhasználók körében.
Mobil platform: 1,16 milliárd látogató (65,42%)
Asztali gép: 610,67 millió látogató (34,58%)
Átlagos oldalmegtekintés: 3,7 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 16 perc alkalmanként
#6 Wikipedia.org – 1,46 milliárd látogatás havonta
Az emberek szívesen tájékozódnak a világ dolgairól. A Wikipédia átfogó és kereshető adatbázist kínál szinte bármiről. Ezen felül bárki szerkeszthet és létrehozhat Wikipédia-oldalakat.
Mobil platform: 1,44 milliárd látogató (49,15%)
Asztali gép: 1,49 milliárd látogató (50,85%)
Átlagos oldalmegtekintés: 2,2 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 8 perc alkalmanként
#7 Reddit.com – 1,35 milliárd látogatás havonta
Az online közösségek mindig is népszerűek voltak. A Reddit lehetővé teszi az emberek számára, hogy csatlakozzanak számos közösséghez, amelyeket érdeklődésük szerint szűrhetnek. Jól működő mobilalkalmazással is rendelkezik.
Mobil platform: 412,66 millió látogató (33,73%)
Asztali gép: 810,59 millió látogató (66,27%)
Átlagos oldalmegtekintés: 4,6 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 18 perc alkalmanként
#8 Pornhub.com – 1,02 milliárd látogatás havonta
A felnőtt szórakoztatóipar piaca világszerte népszerű, és sokféle demográfiai csoportot vonz. A Pornhub.com a legnépszerűbb online platform ebben a szegmensben, és a 10 leglátogatottabb webhely között van.
Mobil platform: 1 milliárd látogató (84,47%)
Asztali gép: 200,38 millió látogató (15,33%)
Átlagos oldalmegtekintés: 8,9 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 15 perc alkalmanként
#9 Twitter.com – 914 millió látogatás havonta
A Twitter.com egy közösségi oldal. Azoknak az embereknek készült, akik szeretnek véleményt nyilvánítani és nyilvános beszélgetésekben részt venni. A platform lehetővé teszi a felhasználók számára képek és videók megosztását, valamint termékek és szolgáltatások hirdetését.
Mobil platform: 580,72 millió látogató (63,5%)
Asztali gép: 333,74 millió látogató (36,5%)
Átlagos oldalmegtekintés: 3,5 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 13 perc alkalmanként
#10 eBay.com – 895 millió látogatás havonta
Az eBay egy híres név az online vásárlási iparágban. A szegmensben lévő többi népszerű webhelytől eltérően lehetővé teszi a látogatók számára, hogy közvetlenül kereskedjenek termékeikkel más látogatók felé. Aukciós funkcióval is rendelkezik, amely még érdekesebbé teszi.
Mobil platform: 500,24 millió látogató (55,89%)
Asztali gép: 394,81 millió látogató (44,11%)
Átlagos oldalmegtekintés: 7,2 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 13 perc alkalmanként
#11 Instagram.com – 871 millió látogatás havonta
Az Instagram egy közösségi hálózati szolgáltatás, amely a képekre és videókra helyezi a hangsúlyt. Civilizációnk határozottan kötődik a közösségi médiához, tekintve, hogy ez a harmadik ilyen platform a listánkon.
Mobil platform: 403,64 millió látogató (46,32%)
Asztali gép: 467,75 millió látogató (53,68%)
Átlagos oldalmegtekintés: 3,3 oldal alkalmanként
Átlagos időtartam: 16 perc alkalmanként
Összefoglalás
Remélem sok kérdésre választ kaptál az internet csodálatos világával kapcsolatban. Az internet egy nagyon érdekes terület, amely jelenleg csaknem 2 milliárd webhelynek ad otthont, amelyek közül csak körülbelül 200 millió aktív.
A legnépszerűbb weboldalak több kategóriába sorolhatók: keresők, közösségi média platformok, online felnőtt szórakoztatás, e-kereskedelem, hírek, sport és időjárás. A legnépszerűbb webhelyek biztosan változni fognak, ahogy idővel a közönség igényei és preferenciái is változnak.
A bejegyzés alapjául szolgáló cikket itt olvashatod el.