A webdesign sokat változott az elmúlt évtizedekben. Ami a 2010-es években jó minőségű és trendi webhely volt, az a mai világban már rendkívül elavult. A webdesignereknek folyamatosan képezniük kell magukat a legújabb trendekkel, technológiákkal és elvárásokkal kapcsolatban.
Nagyon fontos, hogy vállalkozóként megértsük, mennyire befolyásolja az online megjelenésünk a vállalkozásunk sikerét.
Az alábbi pontokra érdemes odafigyelni, ha épp a webes megjelenésedet tervezgeted.
Reszponzivitás
A forgalom legalább 50-55%-a mobileszközökről érkezik. Ha a weboldalunkat nem optimalizáljuk a minőségi felhasználói élményre mobileszközökön is, a látogatóink jelentős hányada már az első oldalbetöltés után visszafordul.
Egy hatékony webhely nem várhatja el a látogatóktól, hogy folyamatosan nagyítsanak és kicsinyítsenek, pusztán azért, hogy meg tudják nézni a honlap tartalmát.
A legfrissebb trend szerint már nem mobilra optimalizálunk, hanem először a mobil látványterveket készítjük el, és az asztali gép vált másodlagos megjelenéssé (Mobile first trend).

Egyszerű, letisztult design
Egy jó weblapnak nem kell harsánynak lennie, hogy kitűnjön a tömegből. A tervező olyan webhelyet szeretne létrehozni, amely lenyűgözi a látogatókat, de nem vonja el a figyelmet az oldal funkciójáról. A könnyű, egyértelmű navigáció a legfontosabb, ha jól konvertáló oldalt szeretnénk – különösen igaz ez a webshopokra.
A fizetési folyamatnak egyszerűnek, de biztonságosnak kell lennie, ha webshopot üzemeltetsz.
SEO szemlélet
Már többször írtunk a SEO szerepéről, mert napjainkban ez az egyik legfontosabb eszköz a kereskedelmi profilú webhelyek marketing stratégiájában.
Az egyik fontos mérőszám a betöltési idő. A nagy méretű videók és a nagy felbontású képek és grafikák lassítják a betöltési időt. Az emberek gyakran bezárják a lassan töltődő oldalakat, még mielőtt a lényeg megjelenne a képernyőn. Számtalan olyan eszköz található az interneten, amelyek segítségével bárki ellenőrizheti a webhely betöltési idejét.
A másik lényeges eszköz a címkék (kulcsszavak) használata, mert ez segít a keresőmotoroknak kitalálni, hogy mi az oldal fő fókusza. Kulcsszókutatást kell végezni a címkézés megkezdése előtt, amit érdemes digitális marketing szakemberre bízni.
A felhasználóbarát webhelyek jobb helyezést fognak kapni, mint az elavultabb oldalak. A Google és más keresőmotorok célja, hogy felhasználói a lehető legjobb böngészési élményben részesüljenek.

Legyen világos az oldal célja
Egy webhely minden oldalának világos célt kell kitűzni – legyen szó oktatásról, értékesítésről vagy a termékek és szolgáltatások bemutatásról. A webhely tetején lévő navigációs sáv (menü) lehetővé teszi, hogy a felhasználók könnyen megtalálják, amit keresnek. Az oldal tetején található keresősáv is nagyon hasznos eszköz például a webshopok számára, ahol az emberek gyakran egy konkrét terméket keresnek. A termékek népszerűség szerinti rendezése, illetve a kapcsolódó termékek megjelenítése megkönnyíti a vásárlók útját az oldalon és plusz forgalmat generálhat.
Személyre szabott tartalom
A személyre szabott tartalom jelenti a különbséget a profi és az átlagos webshop között. A felhasználó profiljához kötött tartalom megjeleníti azokat a termékeket, amelyeket a vásárló a kosarába tett, vagy amelyeket korábban megtekintett. A gyakran együtt vásárolt termékek megjelenítése szintén növelheti a bevételt.
Az értékesítés ösztönzése kiemelkedően fontos, és az egyedi, személyre szabott tartalmak révén az ügyfél úgy érezheti, hogy fontos ügyfélként értékelik, nem pedig csak egy újabb eladást látnak benne.

Tudod, ha látod
A minőségi tervezés olyasvalami, amit már első ránézésre észrevesz a laikus látogató is. A nagy cégek könnyen navigálható weboldalakkal rendelkeznek, mert tudják, hogy nehéz megragadni az átlag felhasználó figyelmét. A vállalkozás pontos célja meg kell, hogy jelenjen a webhely minden oldalán, akár a feliratkozók szerzése, akár az értékesítés a cél.
Összefoglalás
A minőségi webdizájn elég megfoghatatlan fogalom, de a laikus szem is azonnal észreveszi. Az emberek azokat a webhelyeket szeretik, amelyeken könnyen lehet navigálni, és amelyeken megtalálják, amit keresnek – akár az otthoni gépük előtt, akár épp a mobiljukon böngészve. Egy felhasználóbarát weboldal jelenti azt az első benyomást, amelyre minden vállalkozásnak törekednie kell.
Ha Te is pontosan ilyenre weboldalra vágysz, keress minket bizalommal.
A bejegyzés alapjául szolgáló cikket itt olvashatod el.