Ha átlag felhasználóként szeretnénk valamire rátalálni a neten, első dolgunk, hogy a legegyszerűbb, releváns szavakat (=kulcsszavak) beírjuk a Google keresőjébe.
Például: játszóház 6. kerület, friss koriander Pécs, kezdő online jóga, stb.
Ha azt szeretnénk, hogy minket is megtaláljanak a neten, segítenünk kell a Google keresőmotorjainak, ehhez használjuk a kulcsszavakat, amiket az aloldalakba, blogbejegyzésekbe illetve a termékeink leírásába is beágyazhatunk.
Hogyan találjunk rá a saját működő kulcsszavainkra?
#1 Első körben használjuk a saját fantáziánkat
Ha nekem az általam nyújtott termékre/szolgáltatásra lenne szükségem, milyen szavakat írnék a keresőbe? Kérdezzük meg bátran az ismerőseinket, családtagjainkat is, több szem többet lát alapon.
Az összegyűjtött kulcsszavakat mentsük el egy Word vagy Excel dokumentumba, így mindig kéznél lesz a lista, bármikor bővíthető és akár a közösségi oldalainkon is használhatjuk őket mondjuk hashtaggel.
#2 Írjuk be a Google keresősávjába a kulcsszavainkat
Amint beírunk egy szót a Google keresőbe, feldob 8-10 hasonló szót – ezeket is írjuk össze. Illetve a találati lista alján is megjelenít még 8-10 kapcsolódó keresést, ezek is menjenek a listánkra.
#3 Használjunk profi programokat
Ha nem bízunk az ingyenes megoldásokban, számtalan fizetős szoftver áll rendelkezésünkre.
Itt is igaz, hogy minél kisebb a szegmens, annál pontosabb lesz a találat – pl. a „jóga” kulcsszónál sokkal jobban fog teljesíteni a „gerinckímélő jóga pilates senior kezdő” kombináció.
A fizetős megoldások között a legismertebbek a Google AdWords, a Google Search Console, az Ubersuggest és az Ahrefs. Bármelyik megoldást is választjuk – a legjobb, ha mindet egyszerre, egymást kiegészítve -, az online piac sajátosságai miatt itt is az a lényeg, hogy folyamatosan frissítsük ezt az adatbázist, használjunk újabb és újabb kulcsszavakat és helyezzük el ezeket a honlapunk megfelelő oldalán.