Habár sokan még mindig úgy gondolják, hogy a Halloweennek semmi keresnivalója nincs Magyarországon, a marketing trendek nem ezt mutatják. Akarjuk vagy nem, ez a szokás begyűrűzött a hazai piacra is, és sokkal bölcsebb hasznot húzni belőle, mint mereven elzárkózni tőle.
Tehát ha van honlapod, használj az október-novemberi időszakban egy Halloween témájú arculatot vagy hátteret. Feltérképezünk néhány bevált gyakorlatot, amelyek segítségével zökkenőmentesen integrálhatod a Halloweent a marketing tervedbe, beleértve az e -mail marketing kampányait és a közösségi médiát.
Ebben az útmutatóban Halloween-specifikus tippeket nyújtunk az üzleti kommunikációhoz, inspiráló ötleteket mutatunk a weboldalad arculatfrissítéséhez és mindezt valós példákon keresztül mutatjuk be.
Kezdődjön a Halloween buli!
1. Használj kísérteties logót
Kezdjük a márkád védjegyével – a logóddal! Adj neki kísérteties megjelenést pókhálókkal, boszorkánykalapokkal vagy egy hátborzongató töklámpással.
A webhelyen belül ijesztő betűtípust is használhatsz a logóhoz és a címsorokhoz, hogy még Halloweenesebb legyen az oldal hangulata.
2. Használd a Halloween tipikus színeit
Válassz egy ütős narancssárga árnyalatot és keverj bele fekete és szürke elemeket a halloweeni hangulathoz. Ezeket a színeket csak átmenetiként állítsd be a honlapodon – akár elég lehet csak egy-egy landing oldalon -, amint lecsengett ez az időszak, térj vissza a márkád eredeti színvilágához.
3. Legyen ijesztő a kezdőlapod
A webhelyed kezdőoldala az egyik legjobban hasznosítható marketing felület – kezdd itt az ijesztgetést. Tegyél egy pókhálót a sarkokba, vagy egy félelmetes töklámpást. A maximális megjelenés érdekében próbáld ki az animált hálókat, pókokat, barangoló szellemeket és zombi kezeket.
4. Állíts be szezonális hátteret az oldaladon
Mi a helyzet a háttérrel? Pár kattintással ijesztő megjelenést varázsolhatsz az oldaladnak! Ha WordPress alapú a honlapod, Te magad is megcsinálhatod, csak egy jó minőségű háttérkép kell hozzá. Lépj be az irányítópultba, a Megjelenés > Témák elemre, és válaszd ki vagy töltsd fel a szezonális hátteret. Ha nincs időd erre, bízd a webdesigneredre.
És hogy a színek is passzoljanak a Halloween hangulatához, a legtöbb WordPress téma lehetővé teszi a színpaletta frissítését (Megjelenés> Testreszabás a WordPress kezelőfelületén).
5. Készíts promóciókat kifejezetten a Halloween időszakra
Ha egy szuper Halloween-élményt szeretnél létrehozni ügyfeleid számára, az ünnepek alatt hirdess meg egy különleges ajánlatot.
Miután eldöntötted, hogy milyen kedvezményt vagy akciót szeretnél adni az ügyfeleidnek, készíts egy Halloween e-mail kampányt (ehhez mi a MailChimp-et ajánljuk), amelyben elhelyezel egy cselekvésre ösztönző gombot – ez egyből a weboldaladra irányítja az érdeklődőket.
6. Készíts rémisztően jó cselekvésre ösztönző gombot
A cselekvésre ösztönző gombok vagy blokkok (CTA – Call To Action) remek konverziós rátákat produkálnak, itt az ideje Halloween jelmezbe öltöztetni őket. Egy visszaszámlálóval jelezhetjük, hogy ez a remek ajánlat nem tart örökké, így még jobb eredményre számíthatunk.
7. Használj egyedi és egyszeri kilépési pop-up ablakot
A pop-up ablakok nagyon megosztóak a felhasználók körében, de konverziós hatékonyságuk vitathatatlan. A kilépési szándék pillanatában felugró pop-up ablak (exit-intent pop-up) használatával a látogató hosszabb ideig marad a webhelyen, és ez a kiterjedt interakció akár újabb vásárlót, feliratkozót jelenthet.
Ezért mindenképp javasoljuk a használatát – ebben az időszakban pedig ez is kaphat egy hátborzongató megjelenést.
8. Cseréld le a közösségi média ikonokat
Ha vannak közösségi média ikonok a webhelyeden, akkor frissítsd fel őket. Adj nekik Halloween megjelenést, így jól passzolnak majd az oldal többi eleméhez.
9. Gyárts Halloween témájú tartalmat
A tartalom a kulcs a sikerhez! Hozz létre kísérteties megjelenésű tartalmat, és hírlevélben vagy a közösségi médián keresztül oszd meg ügyfeleiddel. Ez lehet egy Halloween témájú cikk, recept, olvasmány, barkácsötlet – bármi, ami jól illik a profilodhoz.
10. Ijesztgess a közösségi oldalakon is
A közösségi oldalaidon nem csak a meglévő klienseidet érheted el, hanem új vevőket is szerezhetsz. Oszd meg a Halloweenre létrehozott tartalmaidat (cikkek, akciók, szezonális ajánlatok), hogy minél több emberhez jussanak el.
Létrehozhatsz Halloween hashtaget is, és megkérheted az olvasóidat, hogy osszanak meg néhány saját tartalmat az általad kitalált hashtaggel. Így fellendítheted a szájról szájra terjedő marketinget, ami a legmegbízhatóbb reklám.
Ha Te is kedvet kaptál a 2021-es Halloween bulihoz, még nem késő felépíteni egy szezonális kampányt és feltuningolni a weboldaladat. Ha gondolod, szívesen segítünk akár a grafikai, akár a teljes webdesignra kiterjedő ötleteid megvalósításában.
Az eredeti cikket teljes egészében itt olvashatod el:
https://moosend.com/blog/halloween-website-ideas/