Miért annyira menő a TikTok?

A Nielsen tanulmánya szerint a TikTok ideális hely a „felfedezéshez”, a tartalom pedig „hitelesebb”, mint a többi közösségi oldalon

A hitelesség és az öröm a TikTok közösség egyedi jellemzői, nemcsak a felhasználók, hanem a hirdető márkák és vállalkozások számára is. Ezek a jellemvonások azonban eddig nem szerepeltek a marketing költségvetésekben.
Ezért a TikTok felkérte a Nielsent egy online tanulmány elkészítésére, amely hathatós betekintést és mérhető kivonatokat nyújtott a TikTok egyedi értékének bemutatásához.

A TikTokon az emberek valóban önmaguk lehetnek, és ez igaz a márkákra is. A Nielsen-tanulmány megpróbálja feltárni a TikTok valódi értékét és erejét a marketingben. A Nielsen tanulmánya azt is megmutatja, hogy a közönség TikTok iránti érzelme globális jelenség; minden országban a TikTok a hitelesség, az öröm, a felfedezés helye és egyedülálló hirdetési élmény.

Miről szólt pontosan a Nielsen hitelességi tanulmánya?

Mivel ez óriási lehetőség a márkák számára, a TikTok a Nielsennel együttműködve megrendelt egy egyedi tanulmányt több mint 8000 válaszadó részvételével a világ minden tájáról*, hogy jobban megértsék az emberek tartalomról alkotott képét és a márka hitelességét a TikTokon, összehasonlítva más vezető közösségi és videoplatformokkal. A tanulmány célja az volt, hogy megértsük a TikTok értékét, feltárjuk a felhasználók észlelését, és felmérjük a felhasználók és a TikTokon való hirdetés közötti kapcsolatot a versenytársakkal szemben.

(*Forrás: Nielsen egyedi hitelességi vizsgálat a TikTok megbízásából, 18 év felettiek, nemzetközi: 2/23/21-21/03, Oroszország, Brazília, Mexikó, Ausztrália, Kanada, Indonézia, Dél-Korea, n=1000/régió ; USA: 2020.05.01. – 2020.06.19., Egyesült Államok, n=1034; A Global egyesíti az amerikai és a nemzetközi piacokat)

A TikTok több szinten is hiteles

A Nielsen tanulmánya szerint a felhasználók szerte a világon hitelesnek, eredetinek, szűretlennek és trendteremtőnek találják a TikTok tartalmait. Ugyanakkor, ha kifejezetten a hirdetési tartalmat nézzük, a felhasználók továbbra is olyan kifejezéseket társítottak, mint az eredeti, őszinte, valódi, egyedi és szórakoztató.

A felhasználók nemcsak azt érzik, hogy önmaguk lehetnek, hanem abban is bíznak, hogy mások hitelesek és valódiak. Ez különösen fontos a márkák és a vállalkozások számára, mivel ez a megnövekedett bizalom erősebb elköteleződéshez vezet, és mélyebb kapcsolatot teremt a platform felhasználóival, mint a hirdetők más lehetőségei (pl. Facebook, Instagram, Twitter).

A TikTok örömet szerez

A hitelességen túl a felhasználóktól és hirdetőktől származó TikTok-tartalom más platformokhoz képest egyedülállóan felemelőnek tűnik. A tanulmány szerint globálisan a TikTok-felhasználók átlagosan 31%-a az „emelkedett hangulat”-ot jelölte meg a három legfontosabb ok között, amiért újra és újra visszatér a TikTok-hoz.


A TikTok tartalma és hirdetései is egyediek

A tanulmány kimutatta, hogy a TikTok tartalma abban különbözik a piacon lévő többi közösségi és videóplatformtól, hogy úgy képes bemutatni egy brand hitelességét, hogy közben szórakoztat.

A TikTok-on a márkák és a vállalkozások a közösség tagjai, nem csak hirdetők. Tartalmuk megfelel a mindennapi TikTok-felhasználók hitelességének és pozitív energiájának, és emiatt az élmény miatt mondhatjuk, hogy a TikTok egyedülálló platform.

‣ Globálisan a TikTok-felhasználók átlagosan 79%-a találja egyedinek vagy különbözőnek a TikTok-felhasználók tartalmát, a TikTok-felhasználók 68%-a pedig bármely versenytárs platformtól eltérő hirdetési tartalmat talál
‣ Nemzetközi szinten (az Egyesült Államok kivételével) a TikTok-felhasználók átlagosan 60%-a mondja azt, hogy márkákat követ a TikTokon, és a TikTok-felhasználók átlagosan 52%-a mondja azt, hogy termékeket keres vagy vásárol a platformon

tiktok felhasználó hölgy vidóeót készít a mobiltelefonjával


A TikTok a felfedezés helye

Az összes eddigi tanulmány megerősíti azt az elképzelést, hogy a TikTok egy megbízható platform a közösségén belül. Nem csak arról van szó, hogy a tartalom valódi és hiteles, hanem új, sőt „trendteremtő”. Ennek eredményeként a felhasználók kényelmesen használják a TikTok platformot a felfedezéshez – új tartalmak, új márkák, új termékek felfedezéséhez. A tanulmány résztvevői kimutatták, hogy világszerte a TikTok-felhasználók elsöprő átlaga, 85%-a fedez fel új tartalmakat.



A TikTok igen erős közösséggel rendelkezik


Végül, a kutatás legfontosabb eredménye maga a TikTok legerősebb tulajdonsága – az erős közösség. A hitelesség, az ihlet és az öröm, amit a tartalom nyújt, az egyedi perspektíva és a piaci pozíció. Ezek öszessége mutatja a TikTok felhasználói, a vállalkozások és a márkák közösségének erejét és egyediségét. A TikTokon létrehozott kapcsolatok mélyebbek, és az alkalmazáson belüli interakciókon túl is működnek.

‣ Globálisan a TikTok-felhasználók átlagosan 59%-a érzi magát egy közösség tagjaként, amikor a TikTokon van
‣ Globálisan a TikTok-felhasználók átlagosan 77%-a szerint a TikTok olyan hely, ahol az emberek nyíltan kifejezhetik magukat
‣ Globálisan a TikTok-felhasználók átlagosan 84%-a állítja, hogy találkozik olyan tartalommal, amelyhez kapcsolódni tud

A TikTok-on található tartalom a határokon is átnyúlik, mivel a világ országai megdöbbentően gyorsan kapcsolódnak a TikTok világához.

Ez nem minden…

A Nielsen tanulmánya arra is rávilágított, hogy a TikTok miként különbözik a többi videós és közösségi platformtól.

‣ Globálisan a TikTok-felhasználók átlagosan 70%-a mondja azt, hogy a TikTok olyan platform, amelyet másoknak is ajánlanak
‣ Globálisan a TikTok-felhasználók átlagosan 77%-a nyilatkozott úgy, hogy elolvassa a bejegyzésekhez és videókhoz fűzött megjegyzéseket a TikTok-on

Ez azt jelenti, hogy a TikTok olyan környezet, ahol a felhasználók kényelmesen érzik magukat, sőt izgatottak is, hogy kapcsolatba lépjenek egymással.

Viszonylag rövid idő alatt a TikTok egyedülálló platformot épített fel, egyedülálló közösséget alkotott, és megváltoztatta az online kapcsolattartást, kapcsolatfelvételt és a megosztásokat.
Ezek az újítások világszerte érezhetőek, az egyéni felhasználók és a márkák számára egyaránt.

(A teljes cikket elolvashatod itt.)