Sokan gondolják, hogy egy cég sikeres marketingjéhez elég egy egyszerű webhely néhány színes-szagos informatív oldallal. Az igazság az, hogy a marketing alapköve egy naprakész, érdekes és tájékoztató jellegű blog, amely demonstrálja a cég szakmai tudását, és a potenciális ügyfeleket folyamatosan a webhelyre irányítja.
Olvass tovább, ha többet szeretnél megtudni az üzleti blogírásról.
Mi az a blog?
A blog egy dinamikus online kiadvány, amelyben folyamatosan friss tartalmat hoznak létre és tesznek közzé. Az 1990-es évek végén a „blog” szót a „weblogok” rövidítéseként alkották meg, amelyeket jellemzően naplóhoz hasonló formátumban írtak. Idővel a „blog” szó definíciója kibővült, és kiterjedt a weben található egyéb tartalomra is, például mikroblogokra és a közösségi médiára, és ma már bármilyen típusú, rendszeresen megújuló írott tartalomra vonatkozik, amelyet a vállalkozások tesznek közzé a honlapjukon.
A blog alternatív, organikus módszerként használható vállalkozásod reklámozására. Kiváló módja annak, hogy tudásodat és szakértelmedet természetes és szórakoztató módon oszd meg a célközönségeddel. Szakmai tippeket és technikákat is megoszthatsz. Egy szóval a blog hatékony eszköze az online jelenlét növelésének.
Miért kell a vállalkozásodnak szakmai blogot írnia?
A blog az organikus, ingyenes marketing kiváló formája vállalkozásod számára.
Miért? Mert a blogírás lehetőséget ad arra, hogy hiteles és szórakoztató módon oszd meg hozzáértésedet a célzott olvasókkal. A blogodat arra is használhatod, hogy kialakítsd a márkád arculatát, amikor új üzleti vállalkozásba kezdesz.
Ma már blogot nem csak írók, világutazók és hobbikertészek írnak. A cégtulajdonosok blogokat használnak olyan oktatási tartalmak létrehozására, amelyek valódi értéket nyújtanak közönségük számára. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy növeld az elérést azáltal, hogy akkor fogod meg a potenciális ügyfeleidet, amikor éppen a vásárlási szakaszban vannak.
Optimalizáld a blogodat a jobb találatok érdekében
A SEO első lépése, hogy a blogod jól olvasható és könnyen navigálható. Ha a blogod nyelvezete túl szakmai, az kihívást jelent a keresőmotorok számára feltérképezni és indexelni a tartalmat. Az olvasókat is frusztrálják a nehezen olvasható cikkek, és gyorsan elkattintanak valami másra. Ha nehéz eligazodni a blogodban, hasonló eredményeket fogsz látni. A felhasználóközpontú kialakítás nagyban hozzájárul ahhoz, hogy olvasókat találj és tarts meg a blogodon.
Ezenkívül fontos néhány célzott kulcsszót keresni és használni a blog tartalmához. (Ebben a blogbejegyzésben írtunk a kulcsszavak szerepéről.) A kulcsszótervező eszközök segítségével könnyedén hozhatsz létre tartalmi- és kulcsszótervet. Számos eszköz ingyenesen kipróbálható, így némi idő- és pénzbefektetéssel elkezdheted felépíteni a vállalat tartalom-stratégiáját.
Kínálj hasznos tartalmat
Fontos észben tartani, hogy a keresőmotorok csak azokat a blogokat szeretik, amelyek az olvasók számára előnyösek. A tartalomírás nem arról szól, hogy egyszerűen harmadik személyben beszélj magadról. A tartalomnak érdekesnek és hasznosnak kell lennie a célközönség számára; inkább az olvasók igényeire gondolj, mint a sajátodra. Keresd meg a közönséged fájó pontjait, és hozzáértő és barátságos módon szólítsd meg őket.
Bármilyen elfoglalt is vagy, rendszeres tartalmat kell létrehoznod a blogodhoz. Ha rendszeresen írsz cikkeket és követed az általad meghatározott tervet, azzal bizalmat építesz az olvasóidban és a keresőmotorokban is.
Érd el, hogy felismerjék a márkádat
Ideje elkezdeni a márkaépítést. Ennek egyik legjobb módja a blogírás. A legjobb blogok egyszerre érdekesek és informatívak. Blogod olvasói terjeszthetik a céged hírnevét megosztásokkal, és természetes, organikus módon növelik a márka ismertségét, ami anélkül növeli a hitelességét, hogy hatalmas összegeket költenél rá.
Következtetés
A blog egy digitális kiadvány, ahol folyamatosan hoznak létre és tesznek közzé tartalmat. A blogok kiváló eszközt jelentenek tudásodnak és szakértelmednek megosztására a célközönséggel, miközben javítják a márkád ismertségét és hírnevét. Nem kell profi írónak lenned. Csak legyen minőségi tartalmad, amelyet rendszeresen közzéteszel. Ha úgy érzed, hogy nem tudsz egyedül létrehozni ilyen típusú tartalmat, egy PR-ügynökség vagy szabadúszó író felvétele segíthet professzionális tartalom létrehozásában, miközben vállalkozásod egyéb aspektusaira összpontosítasz.
A bejegyzés alapjául szolgáló cikket itt olvashatod el.